وبلاگ

رورو در همایش روز جهانی یاد بود قربانیان حوادث ترافیکی

رورو روز جهانی حوادث رانندگی

روز جهانی یاد بود قربانیان حوادث ترافیکی

حوادث یکي از سه عامل اول بروز مرگ و میر در ایران و جهان است و از آنجا که حوادث، موجب مرگ در سنین جوانی است، سال های از دست رفته عمر بیشتری را موجب می شود.

سوانح و حوادث بالاخص سوانح ترافيكي بعنوان يكي ازعوامل مهم و تهديد كننده زندگي انسانها درآمده است.

قربانیان سوانح ترافیکی می توانند از هر جنس، گروه سنی، گروه شغلی، طبقه اجتماعی- اقتصادی و از گروه های مختلف جامعه باشند. گرچه هر مورد مرگ ناشی از سوانح ترافیکی، اتفاقی زیان بار برای جامعه محسوب می شود، اما شاید زیان ناشی از گروه های سنی مولد جامعه، فرهیختگان، دانشمندان، هنرمندان و ورزشکاران بیشتر از سایر گروه ها باشدو انعکاس و تاثر بیرونی افزونی داشته باشد.

سومین یکشنبه ماه نوامبر هرسال روز یادبود قربانیان حوادث ترافیکی می باشد که امسال نیز در روز یکشنبه مورخ 26 آبان ماه سال جاری (17 نوامبر 2019) می باشد. این روز در ابتدا توسط سازمان های حوادث ترافیکی تحت حمایت فدراسیون اروپایی قربانیان حوادث ترافیکی در سال 1995 نامگذاری گردید و در نهایت توسط مجمع عمومی سازمان ملل تحت عنوان “گرامیداشت قربانیان حوادث ترافیکی و خانواده های آنها” تایید شد.  از این رو، روزها و ماه نوامبر نمایانگر فرصتی سالانه جهت به یادآوری خاطرات بسیاری از جان باختگان و مصدومان در جاده های جهان، همراه با خانواده ها و جوامعی است که به شدت تحت تأثیر چنین حوادثی  قرار  گرفته اند. چنین روزی، روز تامل بر بار و هزینه های این فاجعه روزانه در خانواده ها، جوامع و کشورها و راه های جلوگیری از آن  می باشد. حوادث ترافیکی هگی قابل پیشگیری هستند.در کشورهای درحال توسعه مداخلات مبتنی بر شواهد و عملکرد از سال ها پیش تهیه و اعمال شده است.این مداخلات شامل اعمال قوانین برای کنترل سرعت، استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، جلوگیری از ادامه رانندگی همراه با خستگی و خواب آلودگی، طراحی صحیح راه ها ، وسایل نقلیه موتوری و غیره است.

پیشگیری از حوادث ترافیکی ، عزم ملی را طلب می کند. هماهنگی های لازم میان دستگاه های مرتبط درهمه جوانب امری ضروری است . حوزه سلامت یکی از مهمترین نهاد ها دراین مسئله است.خوشبختانه در کشور ما همزمان با سایر کشورها مسئله حوادث ترافیکی بعنوان یکی از دغدغه های مهم مسئولین کشوری درآمده است که در سالهای اخیر بصورت کمیسیون ایمنی راه ها متجلی و منجر به نتایج بسیار خوب در امر هماهنگی دستگاه های مرتبط گردیده است.

همایش حمل و نقل پاک شهرداری تهران

به منظور این یاد بود معاونت توسعه حمل و نقل پاک و آموزش شهرداری تهران مراسمی را در روز 30 آبان در خیابان بهار شیراز برگزار خواهد کرد. شرکت رهرو چرخ هوشمند نیز با دعوت شهرداری در این مراسم حضور خواهد داشت. در ضمن استفاد هاز اسکوترهای رورو در طول مراسم بین دو ایستگاه در نظر گرفته شده رایگان است. در صورتی که می خواهید در این مراسم مهمان ما باشید در لینک زیر می توانید ثبت نام خود را رایگان انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *