توأمان با رشد و گسترش صنعت اسکوترهای الکترونیکی، اجارهکنندگان اسکوترهای برقی به خریداران آنها بدل میشوند
سام مولیکا، رئیس بخش عملیاتی فروشگاه Fluidfreeride’sدر سانفرانسیسکو میگوید: "تجربه به من ثابت کرده که منتقدین سرسخت اسکوترهای برقی افرادی هستند که تابهحال از آنها استفاده نکردهاند" وی در ادامه میافزاید: "اسکوترهای برقی یک فناوری قدرتمند برای رفتوآمد در شهرها بهویژه شهری مانند سانفرانسیسکو هستند زیرا طراحی شهری سانفرانسیسکو به صورتی است که در رفتوآمدهای شهری حداکثر مسافت طی شده 7 مایل است.
در ارتباط با جامعه هدف اسکوترهای برقی، میتوان افرادی که در زمینه ارسال کالا کار میکنند یا کارگران در سایتهای بزرگ ساختمانی را مثال زد. نکته جالبتوجه اینجاست کارمندانی که علاقهمند به دوچرخهسواری از خانه تا محل کار خود هستند نیز به دلیل تعرق فراوان و عدم امکان استحمام استفاده از اسکوترهای برقی را به دوچرخه ترجیح میدهند.

افزایش قیمت سوخت و بنزین در اکثر کشورها نیز عامل دیگری در استقبال مردم از اسکوترهای برقی هستند و افراد ترجیح میدهند بهجای خودرو روی اسکوتر سرمایهگذاری کنند.
تأسیس شعبههای جدید فروشگاه اسکوترهای برقی Fluidfreeride’s در میامی و بروکلین نشان از رشد فزاینده صنعت فروش اسکوترهای برقی دارد. درحالیکه آشنایی مردم با اسکوترهای برقی از طریق سرویسهای اشتراکی چون Birdو Lime بوده، اما آمار رو به رشد نشان از گرایش مردم به خرید اسکوتر برقی شخصی دارد که این روند در مسیرهای ویژه دوچرخه در سانفرانسیسکو بهخوبی قابل مشاهده است.
یک نکته بسیار مهم در ارتباط با اسکوترهای برقی واکنش افراد پس از اولین استفاده است. عموماً آنها از میزان راحتی و سرگرمکننده بودن و اکثر افراد از اینکه چقدر سریع و راحت به مقصد خود رسیدهاند احساس شادمانی و رضایت دارند.
الیور بروس، سرمایهگذار فناوری و مجری مشترک پادکست micromobility نیز افزایش اشتیاق به استفاده از اسکوترهای برقی در سطح شهر را یک پیشرفت منطقی میداند. وی چالشهای مهم پیش روی این صنعت را قیمت بالای استفاده، وضع قوانین محدودکننده و سختگیرانه در تعداد اسکوترهای برقی استقراریافته در سطح شهر و سایر مقررات وضعشده توسط مسئولان شهری میداند. وی معتقد است این قوانین و محدودیتها منجر به برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا شده است و شاهد جمعیت مشتاق استفاده از اسکوترهای برقی هستیم که سرویس لازم و کافی را دریافت نمیکنند. بروس به مجموعهای از دادهها اشاره میکند که نشان میدهند در آینده استقبال عموم به سمت استفاده از اسکوترهای شخصی است. بهعنوانمثال شرکت Segway یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسکوتر در جهان گزارش داد که تابهحال درمجموع 5/1 میلیون اسکوتر اشتراکی و 5/8 میلیون دیگر برای استفاده شخصی تولید کرده است.

سام مولیکا، رئیس بخش عملیاتی فروشگاه Fluidfreeride’sدر سانفرانسیسکو باور داد که اسکوترها بهسرعت برای انواع مختلف مردم ایمنتر، روانتر و در دسترستر میشوند. وی معتقد است طراحی اسکوترها در ابتدای راه خود بوده و هنوز راه درازی پیش روی این صنعت مهم قرار دارد.
منبع: