این «قرارداد» برای استفاده از «خدمات» سامانه حمل و نقل اشتراکی «رورو» میان شرکت رهرو چرخ هوشمند (که از این پس رورو نامیده میشود) از یک سو و استفاده کننده از خدمات رورو (که از این پس کاربر نامیده میشود) از سوی دیگر، منعقد میشود. شما با استفاده از خدمات ما (برای مثال استفاده از اپلیکیشن یا ایجاد حساب کاربری)، ضمن تایید و پذیرش محتوای قرارداد و شرایط استفاده از خدمات رورو، موافقت خود را با این قرارداد اعلام نموده و متعهد به آن می باشید. پس لطفا آن را با دقت بخوانید.
اگر با این قرارداد موافق نیستید، نباید از خدمات ما استفاده نمایید. ما میتوانیم این قرارداد را در هر زمانی اصلاح کنیم و نسخه بازبینی شده هنگامی موثر خواهد بود که در وب سایت رسمی رورو منتشر شود. در حالی که ما به شما اخطار قبلی هرگونه تجدید نظر مهم را میدهیم، توصیه میکنیم که به طور منظم این قرارداد را بررسی کنید زیرا استفاده مجدد شما از خدمات، پس از آن که تغییری در قرارداد ایجاد میشود، موافقت شما با این تغییرات را نشان میدهد. این قرارداد همچنین جایگزین هر گونه توافقات قبلی یا تمهیداتی که ممکن است با شما داشته باشیم میشود. شما میتوانید استفاده از خدمات ما را در هر زمانی متوقف کرده و به این توافق خاتمه دهید.
لطفا توجه داشته باشید که ممکن است قانون گذار، شرایط و قوانین بیشتری برای استفاده از خدمات رورو در برخی از مناطق شهر محل سکونت شما داشته باشد. شما باید در زمانی که از خدمات ما استفاده میکنید از آنها آگاه باشید.
ماده 1- تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این قرارداد به کار رفته، دارای معانی به شرح ذیل است:
1-1- شرکت: شرکت «رهرو چرخ هوشمند» که خدمات رورو را ارائه میدهد.
1-2- رورو: خدمات نرمافزاری و وسایل نقلیهای که توسط شرکت به منظور استفاده کاربران ارائه میشود.
1-3- وسیله نقلیه: هرگونه دوچرخه، اسکوتر یا مشابه آن که شرکت برای سوار شدن و جابجایی کاربران، به صورت موقت در اختیار آنها قرار میدهد.
1-4- اپلیکیشن: نرمافزار متعلق به شرکت که به منظور استفاده از خدمات رورو، حق استفادۀ آن برابر شرایط مندرج در سند حاضر به کاربران داده میشود.
1-5- کاربر: شخص حقیقی که برابر قرارداد حاضر از طریق اینترنت به اپلیکیشن رورو متصل و پس از ثبت نام و احراز هویت، اجازه استفاده از خدمات رورو را کسب می کند.
1-6- حساب کاربری: حسابی است که کاربر برای استفاده از خدمات رورو در اپلیکیشن ایجاد میکند.
1-7- حق اشتراک: مبلغی است که کاربر برای یک دوره زمانی مشخص و بدون در نظر گرفتن میزان استفاده از خدمات رورو، از طریق سامانۀ بانکی و کارتهای عضو شبکۀ شتاب در ابتدای دوره به حساب شرکت پرداخت میکند.
1-8- اعتبار: مبلغی است که کاربر در حساب کاربری خود به منظور استفاده از خدمات رورو دارد. این مبلغ به صورت پرداخت از طریق سامانۀ بانکی و کارتهای عضو شبکۀ شتاب در حساب کاربر منظور میگردد.
1-9- اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربر در رورو قرار داده میشود، شامل اطلاعاتی که به صورت مستقیم توسط کاربر وارد میشود و یا اطلاعاتی که به صورت خودکار و در نتیجۀ بهرهبرداری از خدمات رورو در اختیار شرکت قرار داده میشود.
1-10- قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران: به مجموعه قانون اساسی، قوانین کشوری، آئیننامههای اجرایی، بخشنامهها، دستورالعملها و کلیه ضوابط قانونی حاکم بر انجام موضوع این سند اطلاق میشود.
ماده 2- حساب کاربری و شرایط ثبت نام
2-1- برای استفاده از خدمات رورو لازم است که هر شخص حقیقی به عنوان کاربر، یک حساب کاربری در اپلیکیشن بسازد. تنها اشخاصی که از لحاظ جسمی دارای قدرت بدنی و توانمندی مناسب بوده و واجد اهلیت قانونی هستند میتوانند اقدام به ساخت حساب کاربری در اپلیکیشن کنند. خانمهای باردار و اشخاصی که دارای بیماریهایی چون صرع، بیماری قلبی، فشار خون بالا، ضعف بینایی، اختلال در شنوایی و ناتوانی جسمی بوده و یا تحت شرایط غیرطبیعی استفاده از مشروبات الکلی، مواد مخدر و قرصهای روان گردان، اختلال روانی متناوب و غیره میباشند، مجاز به استفاده از خدمات رورو نمیباشد.
2-2- کاربر برای استفاده از خدمات رورو باید نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه، کد ملی و تاریخ تولد خود را در اپلیکیشن ثبت کند.
2-3- کاربر میپذیرد کلیه اطلاعات درخواستی اپلیکیشن را صحیح و مطابق با واقعیت وارد کند و تمام مسئولیت عدم صحت و به روز نبودن اطلاعات برعهده کاربر است. در صورت اثبات خلاف این موضوع، شرکت هیچ گونه مسئولیتی در مورد خسارات و مشکلات ناشی از عدم اعتبار اطلاعات اعلامی بر عهده نخواهد داشت.
2-4- کاربر متعهد میشود که صرفا با شماره همراه و ایمیل متعلق به خود در اپلیکیشن ثبتنام کند. در غیر این صورت در برابر شخص ذینفع صاحب شماره یا ایمیل تماما مسئول بوده و شرکت به محض آگاهی از این موضوع مجاز خواهد بود نسبت به لغو عضویت و حساب کاربری اقدام کند.
2-5- هر شخص تنها میتواند یک حساب کاربری داشته باشد. در صورتی که شرکت اطلاع یابد که به نام یک شخص حسابهای کاربری متعدد وجود دارد، مجاز خواهد بود نسبت به قطع خدمات و غیرفعال کردن حسابهای کاربری مذکور اقدام کند.
2-6- تنها اشخاصی مجاز به استفاده از خدمات رورو هستند که مشخصات ایشان به عنوان کاربر در اپلیکیشن به ثبت رسیده باشد. کاربر حق ندارند به سایر اشخاص اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به شخص دیگری منتقل کند. مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق یک حساب کاربری انجام میشود، بر عهدۀ کاربر صاحب حساب است. بنابراین مسئولیت اشخاص ثالث یا افرادی غیر از کاربر که با آن حساب از خدمات رورو استفاده میکنند، تماما متوجه کاربر صاحب حساب است.
2-7- مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات دسترسی به حساب کاربری بر عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود شدن یا به سرقت رفتن اطلاعات حساب کاربری یا گوشی موبایل، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است، مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ وی خواهد بود.
2-8- در شرایط خاصی ممکن است از کاربران برای استفاده از خدمات، درخواست احراز هویت شود، در این شرایطی اگر کاربران اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهند، شرکت میتواند حساب کاربری آنها را مسدود و از ارائۀ خدمات به نامبردگان خودداری کند.
2-9- ممکن است بنا به مورد و حسب صلاحدید شرکت، از کاربران درخواست شود که اقدام به تکمیل اطلاعات، ارائه مدارک و یا اصلاح اطلاعات موجود کنند. در این صورت، کاربر متعهد به ارائه اطلاعات و یا اصلاح اطلاعات درخواستی در مدت اعلام شده از سوی شرکت خواهد بود. در غیر این صورت شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ خدمات به کاربر مذکور خودداری کند.
2-10- شرکت می تواند تمامی اطلاعات ارائه شده از سوی کاربر را مورد بررسی و راستی آزمایی قرار دهد.
2-11- کاربر می بایست امکان دسترسی نرم افزار به موقعیت مکانی خود را در تمام طول سفر فراهم نماید.
ماده 3- شرایط استفاده از خدمات
3-1- کاربر میپذیرد و موظف است که از خدمات ارائه شده برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، خلاف شرع و مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیرمجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء و ادواتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست در هنگام استفاده از خدمات رورو به همراه داشته باشد.
3-2- استفاده از وسایل نقلیه تک سرنشین رورو به صورت انفرادی بوده و کاربر حق سوار کردن شخص دیگر را ندارد.
3-3- کاربر متعهد میشود که تمامی نکات ایمنی مربوط به استفاده از وسیله نقلیه، که در دستورالعملهای آموزشی رورو در وب سایت و اپلیکیشن قرار گرفته است و یا متاثر از قوانین راهنمایی و رانندگی میباشد را رعایت نماید. تامین و استفاده از کلاه ایمنی در هنگام استفاده از خدمات رورو بر عهده کاربر است. حرکت با وسایل نقلیه در پیادهروها و بزرگراهها ممنوع است.
3-4- کاربر متعهد میشود از خدمات رورو مطابق دستورالعمل هایی که در وب سایت، اپلیکیشن یا سایر رسانههای رسمی رورو منتشر شده است، استفاده نماید. در صورتی که کاربر نسبت به سوءاستفاده از امکانات فراهم شده و یا آسیب مادی یا معنوی به منافع شرکت اقدام کند، شرکت ضمن داشتن حق قطع خدمات و غیرفعال کردن حساب کاربری وی، مجاز خواهد بود، با مراجعه به مراجع ذیصلاح، نسبت به پیگیری قانونی از جمله مطالبه خسارات وارده اقدام کند.
3-5- کاربر میپذیرد که شرکت از طریق ارسال پیامک، ایمیل و یا اعلان موبایل (Push Notification) به عنوان راه ارتباطی با وی استفاده کند. کاربر میتواند در هر زمان از دریافت این پیامها انصراف دهد، ولی باید مشکلات احتمالی در استفاده از خدمات رورو را بپذیرد، زیرا ممکن است اطلاعات مقتضی را به موقع دریافت نکند.
3-6- مسئولیت تامین گوشی موبایل با حداقل مشخصات مورد نیاز برای استفاده از اپلیکیشن و اینترنت لازم و همچنین پرداخت هزینههای مربوط به آنها برای استفاده از خدمات رورو به عهدۀ کاربر است.
3-7- کاربران متعهد به رعایت همۀ شرایط و قوانین، اصول اسلامی، شرعی، اخلاقی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران از جمله رعایت حجاب در هنگام استفاده از خدمات رورو هستند.
3-8- استفاده از خدمات رورو در شرایط بحرانی، آشوب، سیل، زلزله و مانند آن ممنوع است.
3-9- هیچ کس حق ندارد از خدمات رورو به منظور اهداف غیر قانونی و غیر مجاز استفاده نماید یا به هر شکل و تحت هر عنوان خدمات ارائه شده را مورد سوء استفاده و یا وسیله اضرار به غیر قرار دهد.
3-10- مسئولیت جبران هرگونه خسارت اعم از مالی و بدنی، ناشی از فعل یا ترک فعل کاربر، که از شمول تعهدات بیمه گر خارج باشد بر عهده شخص کاربر بوده و مسئولیتی برای شرکت ایجاد نخواهد کرد. همچنین جبران هرگونه خسارت که از استفاده ناصحیح یا غیر مجاز از وسایل و خدمات ارائه شده به هر شخص وارد شود بر عهده کاربر/ استفاده کننده خواهد بود و هیچ مسئولیتی برای شرکت ایجاد نخواهد کرد.
ماده 4- هزینهها و شرایط پرداخت
4-1- کاربر هزینه¬ ارائه خدمات رورو که از طرف شرکت مشخص شده را پذیرفته است و پس از پذیرش قرارداد و استفاده از خدمات، نمیتوانند اعتراضی نسبت به هزینۀ اعلام شده داشته باشد. بدیهی است از آنجایی که کاربر مجاز به عدم پذیرش هزینۀ اعلام شده از سوی شرکت میباشد، در صورت قبول، متعهد به پرداخت آن میشود. به همین منظور کاربر با قبول این قرارداد به شرکت اختیار دریافت و وصول مبالغ مورد مطالبۀ شرکت را از محل اعتبار کاربری خود میدهد.
4-2- کاربر متعهد میشود که هزینه خدمات رورو را به صورت تمام و کمال از طریق اعتبار موجود در حساب کاربری خود و یا از طریق درگاه پرداخت بانکی اپلیکیشن، بلافاصله پس از خاتمه سفر پرداخت نماید و تا زمان نهایی شدن پرداخت، امکان استفاده مجدد از خدمات رورو را ندارد. عدم پرداخت یا تاخیر در پرداخت هزینه خدمات، می تواند موجب لغو موقت یا دایمی حساب کاربری بدهکار شود و شرکت حق دارد به هر روشی که صلاح بداند برای جبران خسارت خود اقدام نماید.
4-3- کاربر میپذیرد امکان استرداد هزینههایی که بر اساس شرایط استفاده از خدمات رورو به شرکت میپردازد وجود ندارد. شرکت مغایرت در هزینه اعلامی و پرداخت شده را تنها در ۴۸ ساعت اولیه رسیدگی میکند. بنابراین کاربر باید موضوع را در همان ۴۸ ساعت اولیه به اطلاع شرکت برساند.
4-4- کاربر میپذیرد که حق اشتراک پرداخت شده، تحت هیچ شرایطی امکان بازگشت ندارد. حتی اگر کاربر به هر دلیلی نخواهد یا نتواند مدت زمان اشتراک را به انتها برساند.
4-5- کاربر میتواند از اعتباری که در حساب کاربری خود دارد، تنها برای استفاده از خدمات رورو استفاده کند و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
4-6- شرکت ممکن است کدهایی را به عنوان کد هدیه به کاربران ارائه کنند. با وارد کردن این کدها در اپلیکیشن، درصدی از هزینۀ خدمات کاسته و یا درصدی از هزینۀ خدمات پس از استفاده به کاربر برگردانده و یا مبلغ مشخصی به اعتبار کاربر در اپلیکیشن اضافه میشود. نحوۀ ارائه این خدمات و تعیین مهلت استفاده از آنها منوط به تشخیص و صلاحدید شرکت بوده و در صورت عدم تعلق کدهای مذکور، انقضای زمان مصرف یا ابطال آن به هردلیلی از سمت شرکت، کاربر حق طرح هیچگونه ادعا و اعتراضی در این خصوص نخواهد داشت.
4-7- کاربر میپذیرد که اجازۀ انتقال یا فروش کدهای هدیه به اشخاص دیگر را ندارد. همچنین کاربر مجاز به انتشار عمومی این کدها نمیباشد.
4-8- کاربر میپذیرد هرگونه تخریبی که در وسیله نقلیه رورو در نتیجۀ استفاده از خدمات با حساب کاربری وی ایجاد شود، مسئولیت تامین هزینههای مربوط به تعویض، تعمیر، شست و شو و غیره به عهدۀ وی خواهد بود. در چنین مواردی شرکت حق دارد این هزینهها را از اعتبار موجود در حساب کاربر کسر یا از وی وصول کند. در صورتی که اعتبار موجود نزد شرکت به میزان خسارات وارده و هزینههای مترتب بر آن نباشد، شرکت مجاز به پیگیری وصول مطالبات مذکور خواهد بود.
ماده 5- مسئولیت های شرکت
5-1- شرکت خود را متعهد به حفاظت از حریم خصوصی کاربران، مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران میداند. اطلاعات کاربران به عنوان اطلاعات محرمانه نزد شرکت محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده، مگر برابر قانون و تصمیم مقام ذیصلاح قضایی. بنابراین در موارد قانونی و همچنین درخواست و صدور دستور مقتضی از سوی مراجع قضایی، شرکت مکلف به ارائۀ اطلاعات کاربران به مراجع مذکور است. لازم به توضیح است که ارائه اطلاعات کاربری صرفا از طریق اپلیکیشن امکانپذیر است و به منظور حفظ امنیت اطلاعات کاربران و اصل محرمانگی، ارائه اطلاعات کاربری به خود کاربر و اشخاص ثالث به صورت تلفنی و حضوری مقدور نیست، مگر به حکم قانون.
5-2- چنانچه کاربر در زمان استفاده از خدمات رورو با مشکلی مواجه شود، میتواند شکایت خود را از طریق راههای ارتباطی اعلام شده در وب سایت و اپلیکیشن با تیم پشتیبانی رورو مطرح کند. شرکت پیگیری لازم را بنا به مورد انجام خواهد داد و تلاش خود را جهت حل سریع مشکل به عمل خواهد آورد.
5-3- همۀ اطلاعات مورد نیاز کاربر درباره خدمات رورو و نحوه استفاده از اپلیکیشن و وسیله نقلیه، توسط شرکت در وب سایت و اپلیکیشن قرار داده شده است. اشخاص میتوانند با مراجعه به قسمت مذکور و مطالعۀ آن کاملا با طریقه استفاده صحیح و ایمن از وسیله نقلیه آشنا شوند. همچنین تیم پشتیبانی شرکت پاسخگوی هرگونه ابهام و سوال کاربران میباشند.